Stosunek do uchodźców – w internecie i „realu”
W październiku CBOS we współpracy z firmą Newspoint przebadał nastawienie Polaków do uchodźców.
W tym samym okresie przeprowadzono badanie kwestionariuszowe (CBOS) i badanie wpisów internetowych dotyczących uchodźców (Newspoint). Zestawienie tych danych potwierdza, że krytyczny stosunek do uchodźców częściej wyrażany jest w internecie niż podczas rozmów bezpośrednich (face-to-face) w trakcie naszych wywiadów kwestionariuszowych. Należy jednak zaznaczyć, że portret internauty różni się od portretu przeciętnego Polaka. Internauci, w szczególności ci aktywni, to najczęściej ludzie młodzi. Ponadto anonimowość w internecie sprzyja formułowaniu opinii skrajnych. Poglądy wyrażane przez internautów nie powinny być zatem odnoszone do całego społeczeństwa.
Pełna treść raportu dostępna na: http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2015/K_149_15.PDF
Źródło: http://www.cbos.pl/PL/publikacje/news/2015/40/newsletter.php
- Robert Sadowski
- Digital Marketing Manager
- robert.sadowski@newspoint.pl
- Newspoint