Poradnik Newspoint „Skuteczne działania w mediach społecznościowych”
Newspoint przygotował poradnik „Skuteczne działania w social media” dla każdego marketera prowadzącego działania promocyjne na platformach social media. W 8 rozdziałach zostały zawarte porady mające na celu poprawne zdefiniowanie celów i KPI, zwiększenie skuteczności, polepszenie widoczności, prowadzenie systematycznej analityki i pomiaru efektów, poprawę spraw organizacyjnych i ustalenie polityki bezpieczeństwa. E-book został okraszony poradami ekspertów branżowych.
Numerem jeden w całkowitym budżecie na działania online, przeprowadzane przez polskich marketerów w 2018 roku, były media społecznościowe, które stanowiły blisko 23%. Ponad 21% trafia na rzecz SEO, a ponad 19% na SEM. Większość marketerów biorących udział w badaniu wskazała, że wydatki na media społecznościowe (ponad 58% wskazań), SEO (ponad 54%), content marketing (blisko 50%) oraz SEM (blisko 48%) w przyszłości także będą rosły.
Coraz większe budżety i koncentracja na social media powodują, że na znaczeniu zyskują też określenie celu, strategii i pomiar wybranych wskaźników ich analiza oraz raportowanie. Kierowanie się na każdym etapie eksperckimi radami to już nie tylko dobra praktyka, ale coraz mocniej „must have” każdej osoby odpowiadającej za promocję i reklamę marki w social media. Z takim poradami wychodzi Newspoint i jego eksperci.
W poradniku „Skuteczne działania w social media” można znaleźć wskazówki dotyczące:
- celu obecności w social media (co marka chce zyskać pojawiając się w social media?),
- dostosowaniu formatów grafik (wstawianie obrazków w złych proporcjach czy rozdzielczościach powoduje utratę ich jakości albo wyświetlanie się tylko części obrazka),
- ustalania KPI zgodnie z modelem SMART,
- stosowania wezwań do działania (tzw. Call To Action),
- analizowania źródeł leadów (lepiej inwestować w efektywniejsze platformy społecznościowe),
- ustalenia polityki organizacyjnej (dostosowanie i koordynacja pracy wszystkich działów, które mają styczność z social media),
- analizowania trendów branżowych,
- monitoringu konkurencji.
Poradnik „Skuteczne działania w social media” można pobrać z:
https://www.newspoint.pl/poradnik-skuteczne-social-media/
- Robert Sadowski
- Digital Marketing Manager
- robert.sadowski@newspoint.pl
- Newspoint